Yüksek basınçlı döküm magnezyum alaşım geliştirmek ve yenilerini yaratmak otomotiv endüstrisinde kullanılmak üzere, döküm sırasında katılaşma aralığı ve akışkanlık özellikleri uygun, dökülebilirliği iyileştirilmiş, sonrasında sürünme direnci yüksek, mekanik özellikleri artırılmış, mikro gözenekleri azaltılmış, korozyon direnci yükseltilmiş alaşım elde etmek ve bütün bu özellikleri aynı anda sağlamak oldukça zordur.
"Mg-Al-Zn alaşım sistemi, Mg döküm alaşımları içinde çok önemli bir yere sahiptir. Bu alaşım sistemi ilk olarak 1913 yılında deneysel olarak bulunmuş ve daha sonra birçok araştırmacı tarafından araştırılıp geliştirilmiştir."
Uygun Magnezyum Alaşımlar
Alaşım seçiminde kabul edilebilir maliyete sahip, uygun döküm koşullarına ve döküm sonrası istenilen mekanik özelliklere sahip olması, Al ve Zn içeren yeni alaşımlarda düşük miktarlarda Mn, Si, Ca ve Sr ile Ce mişmetal gibi alaşım elementlerinin seçimini gerektirmekte ve bu elementlerin yüksek konsantrasyonda kullanılmasını da sınırlamaktadır. Basınçlı döküm için magnezyum alaşımları geliştirilirken alaşıma aluminyum ilavesi döküm koşullarını iyileştirmek için ilave edilmektedir.
Beta Fazı
Aluminyum ilavesi ile magnezyum aluminyum ötektik intermetaliği olan f3-beta fazı (Mg17Al12) oluşur. Bu faz sürünme direncini de özellikle 150 °c üzerinde önemli ölçüde düşürmektedir. Böylece beta fazının oluşumunu önlemek için beta fazı oluşmadan daha yüksek sıcaklıklarda aluminyum ile intermetalik yapacak elementler ilavesi yapılabilir. Mg-Me ve Mg-Al faz diagramları analiz edildiğinde periyodik sistemdeki nadir toprak elementi, alkali toprak elementi ve üçüncü grup geçiş elementleri bu afıniteye sahip olmaktadır. Beta fazının önlenmesinde başka bir yöntem ise aluminyum miktarını azaltmak ve aynı zamanda magnezyuma afınitesi yüksek kararlı bir faz oluşturacak ve tane sınırı kaymasını engelleyecek başka bir elementi ilave etmektir.